jockeyn-erica

Alla inlägg under november 2012

Av Erica lindström - 18 november 2012 20:45

Jag vaknade klockan 9:30, sen väntade jag på att Julia skulle vakna hon vaknade klockan 10:00. Vi gick upp och åt en god frukost. Sen satte vi på oss kläder, jag satte på tv och så spelade vi wii. Spelet heter g1 jockey och man galopper med en häst genom att röra på sig. Sen helt plösligt fick vi för oss att göra en liten vidio om en låt som heter "Tuttar överallt", Vidion blev inte så bra. När Julia och jag inte hade något att göra spelade vi "Springdale" på datan men klockan 5:00 började hästhoppningen på tv, vi satte oss i soffan med en drink i handen och hejade påp svenskarna. men sverige kom 4 men det är ändå bra gjort. När hästhoppningen var slut sktjutsade vi hem Julia. Jag och mamma skulle tanka på vägen hem men tanklocket att få upp så vi åkte hem med reserven ändå, pappa fixade det hemma.



Nu är det bara att dricka Te och måla naglarna, imorgon är det skola och då ska jag träna till lucian för jag ska vara med i den, jag ska vara tomte hihi. 

Av Erica lindström - 17 november 2012 18:53

Idag åkte jag till stallet klockan 11. Jag oh mamma fixade Jaina hon var ganska så skitig, då var det bara för mig att borstade mycket sen sa jag- till mamma att hon skulle kratsa hovarna. Veronica (min ridlärare) frågade om jag ville prov sitta på hennes 2-åriga ardenner hingst i stallgången, medans jag väntade på min kompis Julia hann jag också rida Sabaton till hagen.

 

Kortfattat om ridturen

Efter ett tag kom Julia Kunkel som skulle rida Denilson 529, vi skulle tag en tur mot skogen. Jaina var konstig och sprang ut på åkern, då hoppade jag av och gick en bit med henne men då gick Jaina åt sidan så jag tappad etaget om tygeln, då hoppade Jaina över diket och sprang hem. Jag hoppade upp på henne och red igen mot skogen, uppe vid en kompis till mig och Julia hoppade vi lite över ett hinder som var cirka: 40cm. När vi hade hoppat hindret 2 gånger så, fick Jaina bara för sig att springa in i skogen så jag ramlade av. Jag gjorde inte illa mig iallafall.  

 

Jag sitter på Sabaton i stallgången, KUL!   

Av Erica lindström - 3 november 2012 21:53

Jag började dagen som vandligt åt frukost och det vandliga. Sen klockan ungefär fyra gick jag över till Loova och Lydia Loova är min granne. Dom skulle ha halloween party och det skulle även vara ett litet kalas. När alla hade kommit åt vi taco buffe det var gott sen öppnade dom presenterna från mig fick Loova ett kompishalsband hon fick välja färg, då valde hon mörkrosa så jag fick ljus rosa. Lydia fick ett nagellack som var ljusrosa med glitter båda blev glada av dom andra orkar jag inte skriva vad dom fick av. Lydia satte sen på Husk som var en skräckfilm och det stämmer för den var läskig, man kan söka på youtube om en liten snutt av filmen det är bara söka på Husk. Direkt efter filmen gick vi ut vi skulle ha tipspromenad och man skulle gå en och en men det vågade ingen så vi fick gå två och två för vi blev ju jämnt tal frågorna var ganska lätta men vissa var svåra.  jag var utklädd till skället kvinna för det fanns typ inget annat att köpa. Man kunde vinna bästa utklädnaden men det van jag inte man kunde vinna tipspromenaden också men jag tror jag hade fel på ganska många men det vet jag inte. När det började närma sitt slut lekte vi Zingo men  dom flästa ville köra något annat så vi körde hoppning jag hoppade ungefär 1 meter det var roligt. ni får gärna kommentera och skriva hur högt ni hoppat. Vi körde också limbo men det han vi inte köra färdigt för jag och dom andra skulle hem.

Men det var en rolig dag nu ska jag snart sova och ha det skönt hoppas ni också haft en bra dag!         


Jag har mörkare hår på bilden för jag har svart spray anars är jag blond hårig.   

Av Erica lindström - 2 november 2012 11:27

Idag började jag dagen med att titta på film medans jag åt frukost. Till frukost åt jag en toast och drack oboy. Jag chattar med Loova och Lydia som ska ha ett halloween party i morgon. Snart ska jag baka choklad snittar för pappa fyllde år den 28 oktober så han ska ha kalas på söndag. När min pappa ungefär kommer hem ska jag åka och handla halloween dräckt till Loovas och Lydias party. Jag ska även handla present till dom.         

Presentation


Hej! Jag heter Erica och jag är 12 år. jag älskar hästar. jag tävlar ponnygalopp!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket djur är bäst?
 Hästar
 Hund
 Katt
 Kanin
 Fågel
 Annat

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards